[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Letak: Nadrazi Holesovice



Dobrý den.

Dne 18. listopadu 2002 byla stanice metra Nádraží Holešovice po třech měsících
od katastrofálních povodní, které zasáhly i naše hlavní město, opět otevřena
pro cestující. Toho dne a i pár následujících rozdávali v této stanici
pracovníci DP následující leták, který Vám přinášíme zpětně pro zajímavost
v digitální podobě.

Text pro Vás připravil MAREK SALABA, Digitalizace - SONS ČR.

P.S.: Budou následovat i letáky o dalších stanicích.


***
Nádraží Holešovice

Stanice Nádraží Holešovice (dříve Fučíkova) je součástí třetího provozního
úseku tratě C - III.C, který představoval také třetí podchod Vltavy metrem
a prodloužení tratě I.C ze stanice Florenc (dříve Sokolovská) o stanici
Vltavská a Fučíkova směrem do Holešovic.

Požadavek prodloužení provozovaného úseku tratě C severním směrem vznikl
z důvodu potřeby přiblížení metra rozsáhlým sídlištím severní části Prahy.

Prvé studie navrhly dvě zásadní varianty:
 - podzemní, v jejímž případě byly tunely ze stanice Florenc zahloubeny pod
   obě koryta Vltavy i ostrov Štvanice
 - mostní, při jejímž uplatnění se předpokládalo, že ČSD zruší železniční
   stanici Holešovice - Bubny, a pro trasu metra pak měl být využit Negrelliho
   viadukt i uvolněný drážní prostor v Holešovicích

Výstavba stanice byla zahájena v roce 1979 přípravou území a demolicí obytných
a průmyslových objektů mezi tokem Vltavy a ulicí Železničářů v Praze - 
Holešovicích.

3. listopadu 1984 byla trať III.C dostavěna, její provozní délka činí 2,23 km.

22. února 1990 došlo k přejmenování stanice z Fučíkovy na Nádraží Holešovice.

Stanice Nádraží Holešovice je jednou z nejzatíženějších v síti pražského metra
- sjíždějí se k ní autobusy a   tramvaje z největšího pražského sídelního celku,
Severního Města. Svým zprovozněním vnesla do pražské dopravy novou dimenzi.
Vznikla úplná křižovatka všech druhů pozemní osobní dopravy, městské, příměstské
i dálkové. Na oba staniční vestibuly metra navazují zastávky autobusových
a tramvajových linek MHD, využíváno je i autobusové nádraží příměstské dopravy.
Od roku 1985 je stanice propojena s nádražím Praha - Holešovice.
V těsné blízkosti stanice probíhají trasy základního silničního systému města.

Dne 18. listopadu 2002 byla stanice Nádraží Holešovice po třech měsících
opět otevřena pro cestující.

Technické parametry:
  Délka stanice: 515 m včetně odstavných kolejí a výhybiště.
  Hloubka středu nástupiště pod terénem: 7 m.
  Nástupiště: šířka 11,5 m, výška 4,05 m.
  Obrat cestujících: v roce 2002 celkem 84 943, z toho nástup 44 288, výstup 40 
655.
  Architektonické řešení: Ing. arch. Jiří Dušek, Ing. arch. Jan Marek.

Povodně v srpnu 2002 postihly i tuto stanici. Pro její opětovné zprovoznění 
bylo nutno:
 - vymýt, dezinfikovat a vysušit veškeré prostory
 - provést statické posouzení
 - vyměnit technologická zařízení, části nevyhovujících kabelů trakčního vedení
   a silových rozvodů, osvětlení a podhledy

Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost, Ing. Viktor Baier, Jaroslav 
Kaše