[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

[VeVe] Příspěvek na bydlení a ohrožení bezdomovectvím



Dobrý den, pan Hutař celkem dobře popsal situaci, která může nastat, 
pokud se změní příspěvek na bydlení. Nejen pro mne by to znamenalo 
katastrofální důsledky. Jakožto člověk s kombinovaným postižením, které 
mi převážně znemožňuje cestování a pracování v denních normách žiji 
pouze z invalidního důchodu ve výši 7600 Kč a příspěvku na bydlení okolo 
1500 Kč. Bydlím v obecní garsonce, kterou jsem si 13 let zařizoval 
vybavením, běžný člověk to stihne za dva roky. Po zaplacení nájmu s 
inkasem, elektřiny, telefonu a internetu mi na vše ostatní zbyde pouhých 
3600 Kč, takže živořím a jsem nucený jíst nezdravé levné věci a 
prakticky nežít. Po úpravě příspěvku na bydlení by mi na vše zbyly už 
jen dva tisíce na měsíc. Na jídlo, oblečení, léky, spotřební zboží, 
prostě na vše, což je nemyslitelné. Moje otázka zní, jak mi a dalším 
lidem, které by předělání příspěvku na bydlení postihlo, SONS pomůže, 
abych nemusel jít pod most? Víte přece, že naše důchody nejsou tak 
vysoké, aby si z nich člověk mohl našetřit na vlastní bydlení. 
Přestěhování se do levnšjšího nic neřeší, nic menšího než garsonka 
neexistuje a navíc mám právo na soukromí. Když už se vládě podařilo opět 
nevalorizovat dostatečně důchody, aby neklesala moje kupní síla, so tedy 
může SONS udělat s tím, aby se mi po Drábkových darebárnách nesnížil 
příjem? Opět upozorňuji, že prací to řešit nemůžu. Děkuji za odpověď, 
přikládám otevřený dopis pana Hutaře. S pozdravem, Jaromír Vít, Praha 9 
P.S. Příspěvek na péči dávám svým blízkým za jejich péči, mobilita mi 
slouží na taxi k lékařům, protože nám zrušili spojení na polikliniku.

Dne 9.10.2012 8:48, Pasz napsal(a):
 >     Otevřený dopis k obecním, krajským a senátním volbám adresovaný
 > lidem a částečně i poslancům
 >
 >
 >
 >       Prakticky od nástupu současné vládní koalice jsme svědky téměř
 > nepřetržité řady skandálů a naprosté nekompetentnosti vedoucích
 > představitelů státu. Je asi zbytečné připomínat v souvislosti s otravami
 > metylalkoholem záležitosti týkající se současného stavu celní správy,
 > hygienické služby a  policie, tedy složek spadajících pod působnost 
ministrů
 > Kalouska, Hegera a Kubiceho. Nemá cenu  zabývat se schopnostmi ministryně
 > kultury, neboť ty ukázala dostatečně jasně ve svých opatřeních ve 
vztahu k
 > Národnímu divadlu a  televizních vystoupeních, v nichž tato opatření
 > zdůvodňovala. Zcela bez povšimnutí a medializace zůstává řada opatření,
 > jejichž schválení bude mít do budoucna devastující důsledky pro statisíce
 > lidí. V tomto směru upozorňuji na triádu opatření z dílny pana ministra
 > Drábka. Jde konkrétně o tzv. druhý důchodový pilíř, s-Karty  a  zrušení
 > příspěvku na bydlení.
 >     Zavedení druhého důchodového pilíře je oficiálně zdůvodňováno tím,
 > že v budoucnosti bude připadat na jednoho důchodce méně pracujících 
lidí než
 > v současnosti. Druhý pilíř je deklarován jako jediná cesta k 
zabezpečení ve
 > stáří. Lidé nejsou upozorňováni na to, že pokud nebudou mít nárok na 
důchod
 > ze základního důchodového pojištění z druhého pilíře důchod  nedostanou a
 > peníze do něj vložené neuvidí. S ohledem na vývoj v oblasti 
nezaměstnanosti
 > a skutečnost, že zde existují velké skupiny lidí, které nejsou důchodově
 > pojištěny je evidentní, že tito lidé nárok na důchod mít nebudou. 
Nehodlám
 > se hádat,  jestli jich bude 200 tisíc, 300 tisíc nebo půl miliónu. 
Tvrdím a
 > stojím si za tím, že Česká správa sociálního zabezpečení již teď má 
údaje o
 > tom, kolik lidí nesplňuje nároky na invalidní či pozůstalostí 
důchody, kolik
 > lidí už teď nesplní nároky na přiznání starobního důchodu při dosažení
 > důchodového věku, kolika lidem ztráta nároku bezprostředně hrozí a  kolik
 > lidí má ještě možnost formou dobrovolné účasti těmto důsledkům 
zabránit. Z
 > databáze ČSSZ lze pořídit jmenovitý seznam těchto lidí a zaslat jim
 > upozornění.
 >     Zavedení tzv. s-Karty jako způsobu výplaty dávek znamená hrubý zásah
 > do práva na ochranu osobnosti chráněného čl. 10 Listiny základních práv a
 > svobod.  Nejde jen o to, že z výše rodičovského příspěvku, částky 
podpory v
 > nezaměstnanosti a   podpory při rekvalifikaci dokáže i průměrný žák 
4. třídy
 > základní školy spočítat výdělek člověka a tyto údaje lze zneužít při
 > stanovení podmínek pro nabídku jednotlivých bankovních služeb, ale i 
o to,
 > že zavedením této karty nutí stát občana k uzavření smlouvy s českou
 > spořitelnou, jejíž součástí je výslovné vzdání se práva na ochranu
 > bankovního tajemství, souhlas s evidencí každé bankovní operace,  jakož i
 > souhlas s tím aby o těchto operacích bylo informováno MPSV. To vše pod
 > hrozbou, že bez souhlasu s těmito opatřeními se lidé k penězům 
nedostanou.
 >     Třetím opatřením, se snad ještě s tragičtějšími následky, je zrušení
 > příspěvku na bydlení v systému státní sociální podpory a jeho nahrazení
 > příspěvkem na náklady na bydlení v rámci pomoci v hmotné nouzi, které 
těžce
 > postihne několik set tisíc lidí. Důsledkem této změny je povinnost při
 > žádosti o příspěvek uvést soupis majetku, který člověk má a to i majetek
 > nezletilých dětí včetně hotovosti nad 1.000 Kč. Vzpomeňte si, jak ostře
 > vystupovaly vládnoucí strany proti zavedení majetkových přiznání, 
která by
 > se týkala i bohatých a mohla by ozřejmit původ bohatství. Nejen to: 
po třech
 > měsících pobírání příspěvku budou lidé nuceni svůj majetek prodávat.
 > Prakticky jedinými výjimkami z povinnosti prodávat jsou byty užívané  k
 > přiměřenému bydlení, pomůcky pro zdravotně postižené a důchodové 
pojištění.
 > Místo dosavadních 30% příjmů budou muset lidé vynakládat na bydlení 
nejméně
 > polovinu svých příjmů. Nárok na podporu tak ztratí osamělí lidé 
bydlících ve
 > vlastních či družstevních bytech již při příjmu o 100 Kč přesahující
 > minimální mzdu.  Dvojčlenná domácnost pak  při příjmu, který bude rovný
 > průměrné výši důchodu jednoho důchodce, tříčlenná rodina ztratí nárok na
 > příspěvek při příjmu 16.842 Kč a čtyř  a více členná při příjmu 
21.398 Kč.
 > Osaměle žijící osoby pak přijdou o příspěvek v částce 1.621 Kč, 
dvojčlenná
 > domácnost 2.417 Kč, tříčlenná domácnost o 3.368 Kč a čtyř a vícečlenná o
 > 4.280 Kč. Lidé bydlící v nájemních bytech pak přijdou o částky 
přibližně o
 > tisíc korun vyšší. Jak dlouho budou moci prodejem svého majetku si 
bydlení
 > udržet?  Kdo a za jakou cenu bude jejich majetek kupovat?
 >     Vláda nepovažuje za nutné informovat o těchto dopadech ani poslance.
 > Nemohu se ubránit pocitu, že vláda se chová spíše jako smečka hyen 
než jako
 > vláda civilizované demokratické země. Nestydí se požadovat ani majetek
 > nezletilých dětí pod hrozbou ztráty bydlení. Nechcete-li aby lidé 
obdobného
 > smýšlení jako má naše vláda rozhodovali o vašem životě ve městech na 
vesnici
 > či v krajích nedávejte hlas kandidátům ODS, strany TOP 09 a 
starostové, ani
 > Lidem a Věcem Veřejným.
 >     A vy dámy a pánové, kteří sedíte v poslaneckých lavicích a kteří
 > jste na první schůzi slibovali, "Slibuji věrnost České republice. 
Slibuji,
 > že budu zachovávat její Ústavu a zákony. Slibuji na svou čest, že svůj
 > mandát budu vykonávat v zájmu všeho lidu a podle svého nejlepšího 
vědomí a
 > svědomí." Opravdu chcete této vládě vyslovit důvěru?
 >
 >
 > JUDr. Jan Hutař
 > Hornomlýnská 1255/6
 > Praha 4
 > 148 00
 >
 >
 >
 >
 >