[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Pomožte s přezkumem ohledně poskytování univerzální služby společností O2



Vážení přátelé,

níže uvádíme výňatky z dopisu odboruregulace sítí a služeb
elektronických komunikací Českého telekomunikačního úřadu. Pokud
využíváte některé z v dopisu uvedených dílčích a doplňkových služeb
Telefónica O2 Czech Republic a.s. z důvodu svého zdravotního
(zrakového) postižení, obracíme se na Vás s výzvou odpovědět
na otázky pro spotřebitelskou veřejnost, uvedené na závěr.
Můžete tím ČTÚ pomoci ke kvalitnímu výsledku přezkumu.

Připomínáme, že "speciálně vybavené telekomunikační koncové zařízení"
je v našem případě obvykle telefonní přístroj usnadňující ovládání i
svelmi špatným zrakem, nebo bez zrakové kontroly, popřípadě i s
porušenou jemnou nervosvalovou motorikou rukou a pod.

Své odpovědi zašlete co nejdříve na e-mailovou adresu dudr@sons.cz
Metodického centra odstraňování bariér SONS. Odpovědi zde budou
soustředěny a souhrně zaslány na ČTÚ.

Viktor Dudr

***
Dopis odboru regulace sítí a služeb elektronických komunikací Českého
telekomunikačního úřadu:

dovoluji si obrátit se na Vaši organizaci s žádostí o spolupráci, a to
z následujících důvodů: Český telekomunikační úřad (dále jen ?Úřad?)
uložil v červenci roku 2006 společnosti Telefónica O2 Czech Republic
a.s. povinnost poskytovat v rámci univerzální služby vybrané dílčí
služby podle § 38 odst. 2 písm. f), g) zákona č. 127/2005 Sb., o
elektronických komunikacích (dále jen ?Zákon?). Podle § 39 odst. 3
Zákona je Úřad povinen jednou za dva roky přezkoumat, zda trvají
důvody, na jejichž základě byly povinnosti uloženy (dále jen
?přezkum?). V rámci přezkumu Úřad posuzuje, zda je poskytování těchto
dílčích služeb zajištěno na potřebné úrovni a za dostupnou cenu
působením konkurence. Úřad proto zahájil přezkum u následujících
dílčích služeb:

A) Přístup zdravotně postižených osob k veřejně dostupné
telefonní službě rovnocenný s přístupem, který využívají ostatní
koncoví uživatelé, zejména prostřednictvím speciálně vybavených
telekomunikačních koncových zařízení

B) Doplňkové služby ke službám připojení v pevném místě k veřejné
telefonní síti, přístup v pevném místě k veřejně dostupné telefonní
službě, kterými jsou:
1. postupné splácení ceny za zřízení připojení k veřejné
        telefonní síti pro spotřebitele,
2. bezplatné selektivní zamezení odchozích volání pro účastníka,
3. bezplatné položkové vyúčtování ceny pro spotřebitele
***

***
... Pro daný účel jsou pro Úřad velmi důležité i podněty uživatelů se
zdravotním postižením.

Na základě shora uvedených důvodů bych Vás proto pro účely přezkumu
chtěl požádat o uveřejnění informace o přezkumu ...
... Dále bych Vás chtěl požádat o zveřejnění připojených otázek, aby
se jednotliví uživatelé mohli aktivně zapojit do přezkumu odpovědí na
otázky.
***

***
Úřad by velmi ocenil, pokud by zveřejnění výše uvedené informace,
spolu s otázkami, proběhlo v co nejkratším termínu tak, abychom mohli
následně přistoupit k vyhodnocení získaných informací.
Děkuji předem za Vaši spolupráci.

S pozdravem
Mgr. Michal Křižka
ředitel odboru
regulace sítí a služeb elektronických komunikací
***

Otázky pro spotřebitelskou veřejnost:

1. Je dostupnost a možnost výběru služeb podle bodů A) a B) pro
   spotřebitele dostatečná?
ano / ne

2. Jste spokojeni s kvalitou služby?
ano / ne

3. Sdělte náměty k dalšímu zaměření poskytování předmětných
   dílčích služeb, ve kterých by se promítaly zejména změny v
   uživatelské poptávce.