Zemřela Heda Čechová

Milí odběratelé konference Vis-Imp,
ve čtvrtek 23. dubna zemřela, pro nás všechny dobře známá, paní Heda Čechová.
Pro řadu posluchačů Naší šance i čtenářů zvukových knih KTN známý
hlas, pro většinu národa navíc kdysi populární televizní hlasatelka.
Bylo jí 91 let, když 23. dubna večer zemřela. Svoji kariéru začínala
po druhé světové válce, po roce 1968 byla tehdejším režimem donucena
Československou televizi opustit. V 50. a 60. letech patřila mezi
nejlepší televizní hlasatelky. Heda Čechová byla matkou známého
českého moderátora Vladimíra Čecha, který v roce 2013 zemřel na
rakovinu.
Po odchodu z televize se živila načítáním zvukových knih pro nevidomé
a slabozraké v Knihovně a tiskárně pro nevidomé K. E. Macana, kde její
hlas představil desítky titulů světové i české literatury. Jedním z
posledních titulů, který načetla, je její vlastní kniha Můj syn
Vladimír Čech.
Pro měsíčník Naše šance jsem svého času připravoval sérii rozhovorů s
načitateli zvukových knih, kde Heda Čechová samozřejmě nesměla chybět.
Rozhovor s ní si můžete poslechnout na odkazu níže. Kdykoli zaslechnu
její hlas, vybaví se mi její příjemné vystupování i to, jak pečlivě a
svědomitě, doslova s láskou ztvárňovala stovky postav v knihách.

Petr Mašek
Redaktor časopisu Naše šance.

Odkaz na rozhovor s Hedou Čechovou
(vydáno v 1. čísle Naší šance v roce 2016):

https://1url.cz/@rozhovorheda