KC Vrchlická vás zve na podzimní online ambientní projekce s Danem Sywalou

Title: KC Vrchlická vás zve na podzimní online ambientní projekce s Danem Sywalou
Milí přátelé,
snad již brzy si budeme moci společně poslechnout krásnou muziku pohromadě, dnes to však ještě nejde.
Pěkně se posaďte do křesla, přečtěte si komentář od Dana a zaposlouchejte se do krásné mjuziky, kterou pro vás Dan vybral.

Karel Novotný
KC Vrchlická Praha

Dobrý den,
Protože se teď nemůžeme vidět osobně, napadlo mě navázat na úžasnou jarní iniciativu ze strany týmu SONS, kteří mě tehdy požádali, abych vám připravil playlist online. Rád jsem dal dohromady pár věcí i tentokrát. Bude to primárně jazzové a moc se ani nemusím rozepisovat, protože odkazy, přesněji projekce ve Studiu Paměť a moje dvě první nahrávání pro Český rozhlas Jazz obsahují i povídání ke skladbám.

Rád bych tuto online projekci věnoval vzpomínce na Josefa Cerhu, který nás před pár dny opustil. Mám na něho řadu výborných vzpomínek od první projekce, po účasti na mnoha v průběhu let, ale také společnou návštěvu koncerty zpěvačky jménem Emma Ruth Rundle.

Úplně teď slyším v hlavě usmívajícího se Pepu: „Díky. Tak a teď bychom si mohli něco pustit, ne?“
Jdeme na to.

Studio Paměť
Po naší poslední projekci 30. září jsem měl schůzku s manažerem prostoru Studio Paměť, kde zatoužili pořádat hudební projekce z vinylů, za účasti rozmanitých hostů. Kvůli aktuálním omezením se spoléhají na české hosty a vše se streamuje online. Já tomu dělám jen symbolické intro a pak realizuju rozhovor s hostem, což se nabízí jako bonus pro podporovatele projektu. V prvním díle jsme se věnovali legendě domácí jazzu jménem Karel Krautgartner, který má obrovský podíl nejen vývoji jazzu v České republice od šedesátých let, ale také objevil řadu domácích kapacit, včetně Marty Kubišové v rámci soutěže: „Hledáme nové talenty.“ Výklad: Herman Štěrba.
https://www.youtube.com/watch?v=aVhIA1JY5k0&t=0s

Český Rozhlas Jazz – Část první:
Před pár týdny jsem nastoupil do Českého rozhlasu Jazz na občasnou externí spolupráci v rámci moderování pořadů Jazz profil a Rozhovor měsíce.
Rozhovor se věnuje výbornému českému kontrabasistovi, který zatím se všemi svými alby obdržel nominaci na Cenu Anděl. Dojde i na Balkán, protože v sestavě má extrémně talentovaného akordeonistu ze Srbska.
Odkaz zde:
https://jazz.rozhlas.cz/tomas-liska-dalsi-zkouska-dospelosti-pro-spickoveho-jazzmana-8355707

Pokud byste měli následně chuť, tady je i live verze jejich, jen pár dní starého, streamovaného vystoupení z Jazz Docku.
Odkaz zde. Přenos začne asi kolem čtvrté minuty.
https://www.youtube.com/watch?v=jonnNRQhT1s&t
Český Rozhlas Jazz – Část druhá:
Kromě toho jsem měl čest moderovat pořad Jazz profil. Skládalo se to nakonec samo, protože jsem se věnoval brilantnímu londýnskému bubeníkovi jménem Yussef Dayes. Několik skladeb, na kterých se podílel, jsme si už pouštěli, tak věřím, že některé poznáte.
https://jazz.rozhlas.cz/londynsky-objev-yussef-dayes-studoval-u-cobhama-nejvic-se-naucil-v-senegalu-8360462

Je to pro mě pořád trochu nový svět a jistě je na čem pracovat v rámci přednesu, ale jsem rád, že se vše podařilo realizovat. Už teď jednáme o dalších dílech, a pokud budete mít pro mě nějaký tip na jazzové desky s vánoční tématikou, jsem na příjmu.

Dále tu mám pro vás:
Pro progresivní rockery – Nikdy neuškodí si pustit kapacitu jménem Steve Hackett, což je bývalý kytarista Genesis. I v dnešní době vydává velice povedená alba, ale ještě intenzivněji chrlí live alba, mapující hlavně jeho roky v Genesis. Osobně miluju hlavně album Selling England By The Pound z roku 1973 a právě skladbu Dancing with the Moonlit Knight. Posílám verzi s orchestrem a všimněte si, že lze najít zpěváka, který se dokáže poměrně zdatně přiblížit hlasu Petera Gabriela.
https://www.youtube.com/watch?v=oIcTis6KgJY

Dále bych tu měl skladbu z nové desky Lenky Dusilové, o které si řekneme více společně.
https://www.youtube.com/watch?v=5_zjVWJAEEA

A na konec něco pozitivní a to zapomenutou perlu srbského Roma jménem Duško Petrović - Djulijano, Djulijano.
https://www.youtube.com/watch?v=pbsQ_ytHqAc

Hodně zdraví a optimistické nálady.
Dan Sywala